Общи зимни спортни травми
Ташо Ташев
Ташо Ташев
Медицински специалист
Общи зимни спортни травми

Общи зимни спортни травми

Зимните спортове крият рискове. За да се забавлявате и в същото време да се предпазите от травми и неприятни емоции е добре да се подготвите преди да скочите в снега.

                                                        Общи зимни спортни травми


Зимата е чудесно време за спортове, като каране на ски, сноуборд и шейни, но е важно да се знае как може да се нараните, когато ги практикувате и как можете да се предпазите.

Зимния студ и сняг принуждава много хора да си останат вкъщи. Но други с нетърпение чакат времето за зимни спортове.


5 важни съвета за всяка зима дейност:

   - Носете многослойни дишащи дрехи, които могат да предпазват тялото ви и да бъдат премахнати, ако е необходимо.
   - Загрейте студените мускули с някои леки упражнения или разтягане.
   - Останете хидратирани, като приемате често вода.
   - Не се насилвайте за "едно последно пускане", когато вече сте уморени. Точно тогава се случват най-много злополуки.   

Общи наранявания:

   - Погрешните ски и лошите падания може да предизвикат коленни травми, особено в предната кръстна връзка.
   - Използването на ръцете, за да се предотврати падане, може да причини наранявания на ротаторния маншон или раменни размествания.
   - Падането може да доведе до нараняване на главата, като сътресение.

Съвети за предотвратяване на наранявания:

   - Носете очила и каска за ски и сноуборд.
   - Тествайте автоматите, за да се уверите, че те са правилно поставени преди първото ви спускане.
   - Знайте вашите способности и се придържайте към тези маршрути, които са подходящи за вас.

Пързаляне с шейна

Общи наранявания:

   - Различни по главата и крайниците наранявания може да са резултат от врязването в дървета или скали, включително сътресения.
   - Наранявания от сблъсък  могат да се появят в подножието на хълма.
   - Нараняванията могат да бъдат причинени рисково пързаляне в близост до улици, паркинги, или езера.

Съвети за предотвратяване на наранявания:

   - Избягвайте спускане в позиция по корем с глава напред. Вместо това седнете в гледаща напред позиция.
   - Използвайте определените за шейни хълмове, които са свободни от препятствия и имат достатъчно място в долната част на хълма.
   - Използвайте шейни с лесно управление.
   - Деца под 12 години, не трябва да са без надзор от възрастни.
   - Деца под 12 години трябва да носят каска.
 

Реклама

Мнения