15 начина да живеем по-здравословно с минимални усилия
15 начина да живеем по-здравословно с минимални усилия
15 начина да живеем по-здравословно с минимални усилия
30.01
Аптеки Радикс
Аптеки Радикс
Аптека
15 начина да живеем по-здравословно с минимални усилия

15 начина да живеем по-здравословно с минимални усилия

Времето около новогодишните празници е добър повод за мнозина да помислят за самоподобрение.

За щастие съществуват много начини да подобрим начина си на живот, без да отделяме голяма част от нашето всекидневие.

За част от тях разказва изданието IFL Science.

Яжте плодове, вместо бонбони

Бонбоните са сладки, защото съдържат обработена захар, обикновено царевичен сироп с високо съдържание на фруктоза. Плодовете са сладки поради наличността на плодова захар, но освен това те са богати на фибри, които спомагат за по-бавното смилане на захарта.

Пазарувайте на пълен стомах

Проучвания подсказват, че хора, които ядат преди да отидат в магазина, купуват не само по-малко храна, но и са по-малко склонни да харчат за различни продукти като цяло.

 

Научете се как да готвите

Готвенето вкъщи е свързано с по-здравословно хранене, а съответно и спестяване на пари от ходене по ресторанти и пазаруване на бързи храни.

Сменете маслото на сандвича си с пюре от авокадо

Авокадото е добър източник на ненаситени мастни киселини. Освен това притежава голямо количество нутриенти като калий, магнезий, витамин C и Е и фибри.

Заменете белия хляб с пълнозърнест

Пълнозърнестият хляб има по-високо съдържание на фибри, отколкото обикновения бял. Фибрите спомагат за храносмилането, като забавят усвояването на захари.

Вървете по-бързо

Бързото ходене не само ви позволява да стигнете по-бързо до дадена дестинация. Проучване от 2013 г., включващо близо 40 000 редовни пешеходци, установява, че при тези, които вървят по-бавно, има по-голям риск на смъртност, отколкото при бързоходците.

Паркирайте по-далеч от мястото, на което отивате (или слезте с една спирка по-рано от автобуса или трамвая)

Това е лесен начин да увеличите нивото на физическата си активност във вашето ежедневие. Вървенето гори калории, спомага за намялаване на тревожността и усилва здравината на костите. И не бива да забравяме, че физическото натоварване не е само полезно за тялото, но и за мозъчното здраве.

Изберете стълбите

Това е лесен начин да увеличите физическата си активност, ако не разполагате с време за традиционна тренировка.

Мийте и сушете ръцете си редовно

Източник: asha Sturm/Cabrillo College/asm.org

Миенето на ръцете със сапун и вода премахва микробите, а изсушаването предотвратява разпространението на бактерии и е един от най-ефективните начини за предпазване от инфекции.

Носете слънцезащитен крем

Може да има интересна миризма, но това е една от най-добрите превенции от развиването на рак на кожата.

Носете и слънчеви очила

Слънчевите очила не са само моден аксесоар. Предпазването на очите от ултравиолетовата радиация е също толкова важно, колкото това на кожата.

Купете си растение

Еднообразна ли е в някаква степен вашата работна среда? Поставянето на растение в офиса може да направи работата ви по-приятна - според изследване, което наблюдава ефектите на поставянето на растения в два големи офиса във Великобритания и САЩ.

Придавайте влажност на кожата си

Добър режим за хидратация предотвратява появата на суха, люспеста кожа. Но съществуват различни видове овлажнители с различни ефекти, така че е важно да знаете какъв вид използвате.

Изключвайте телефона си от време на време

Известно е, че сините вълни, излъчвани от екраните на електронните устройства, изместват напред циркадния ритъм и потискат синтеза на мелатонин, което може да доведе до проблеми със съня.

Поддържайте добри взаимоотношения

Източник: MensXP

75-годишно проучване, проведено от харвардски психолози, установява, че близките взаимоотношения имат ключова роля за воденето на по-щастлив и здравословен живот. Нещо повече - липсата на социални връзки би могла да окаже негативно въздействие върху здравословното състояние на човек.
Предишни проучвания например установиха връзка между функционирането на имунната система и субективното възприятие за самота/изолираност.

Реклама

Мнения