Публикация

Здравни съвети за всеки ден

Липсата на време често води до проблеми със здравето, но следването на няколко прости правила може да ви спаси от излишни грижи.


 

Възползвайте се максимално от лекарския преглед

Предварително обмисляйте целите на посещението: поставяне на диагноза, направление за специалист или нещо друго, задавайте въпроси. Така визитата ще бъде по-резултатна.

Не се притеснявайте да споделите всичките си оплаквания с лекаря, като например появата на пъпки или обилно потене с неприятен мирис. Неудобството да се говори за подобни проблеми само усложняват проблема.
 
Намалете риска от рак

Осведомете се за семейната история относно заболяванията от рак в рода.

Ако някой от роднините ви е заболял от рак преди да навърши 50 години, за вас има висок риск да развиете тази болест.

Приемайте достатъчно витамин Д. Той не може да се набави от слабата слънчева светлина през зимата, а последните изследвания показват, че той е важен не само за костите, а предпазва и от рак и сърдечни заболявания.

Отслабвайте по-лесно

Пресмятайте в проценти, а не в килограми. Така ще се притеснявате по-малко. Загубата само на от 5 до 10% от излишното тегло може да намали рисковете за здравето.

За да се засищате с по-малко калории, яжте храни с високо съдържание на вода и полезни протеини. Чувството за ситост е въпрос на обем, а не на калории.
 
Не прекалявайте с алкохола

Независимо от случая спрете след третото питие. Превишаването на това количество вече се смята за злоупотреба с алкохола.

Настройте се позитивно към външния си вид

Ако някой ден ви се струва, че сте дебели, но предишния ден не сте се възприемали по този начин, бъдете сигурни, че реакцията ви на отражението в огледалото е основана на емоциите, а не на реалността.

Пазете сърцето

Яжте по-малко сол. След 45-годишна възраст половината от жените започват да страдат от високо кръвно налягане, за което голям принос има консумацията на сол.

Хранете се правилно

Яжте пълнозърнести продукти за сърцето и зеленчуци за имунната система. Тези продукти трябва да изграждат 85% от менюто ви. Те ще поддържат едновременно здравето и добрата ви линия.

Употребявайте зехтин, който съдържа омега-3 киселини. Тяхното действие има широк спектър – от повишаване на настроението до предотвратяване на сърдечни болести.
С всяко хранене е добре да приемате плодове и зеленчуци.

Поканете щастието в живота си

Вземете си домашен любимец. Хората, които отглеждат животни, са по-здрави. Част от това се дължи на движението при грижите за тях – при разходките с кучето, играта с котката или почистването на клетката на птиците. Общуването с домашните любимци понижава кръвното налягане, намалява тревожността и повишава настроението.

Общувайте лично с хората. Няма нищо лошо в поддържането на контакти по електронната поща или в социалните мрежи, но директното общуване с хората е решаващо за умственото здраве. Избягвайте обаче контакти с познати, които са ви неприятни.

Осигурете си здрав сън

Настройте алармата на будилника на часа, в който трябва да ставате, а не разчитайте на навика да се събутите сами.
Загасвайте всички светлини в спалнята преди сън. Светлината от телевизора и нощната лампа намалява отделянето на мелатонин, което нарушава цикъла на съня.

Не приемайте лекарства по препоръка на приятели

Преди да вземете лекарство без предписание си помислете, че причините за вашите симптоми може да са съвсем различни от тези на приятелката ви. Възможно е при вас нарушенията на съня да се дължат на преяждане или болките в стомаха, или в главата да са признак на преживян стрес. 

Поддържайте мозъка си във форма

Упражнявайте мозъка си с четене, решаване на кръстословици, игри и други дейности ангажиращи мисълта. Изразът “използваш или губиш” се отнася както за тялото, така и за мозъка.

Сексолозите препоръчват...

Не си поставяйте сами диагнози. Понякога жените бъркат сърбежа с гъбички или течението с полова възбуда, а може да се окаже, че те имат хламидия. При подобни симптоми потърсете консултация със специалист.
Винаги носете контрацептиви.

Внимавайте с диетите

Не се увличайте по книги за диети. Просто яжте повече свежи плодове и зеленчуци.

Изследвания показват, че диетите депресират. Храната за тялото е храна и за мозъка. Само не се нахвърляйте на храната, като че ли ядете за последно. По-лесно ще ви бъде, ако си помислите, че ще има и много други случаи да се насладите на любимите ястия.

Движете се

Свалете излишните килограми навреме. По-лесно се отслабва на 20 и 30 години, отколкото в по-късна възраст, когато метаболизмът става по-бавен.
Не използвайте асансьор. Всяко движение помага на здравето и талията. Отнасяйте се към физическите упражнения като към ежедневно задължение, като например към миенето на зъбите.

 

" }-->

Коментари