Публикация

Наднормено тегло - риск от сърдечно-съдови заболявания

Наднормено тегло - риск от сърдечно-съдови заболявания

Според изследвания от последните десетилетия на миналия век, значителен брой от заболяванията са директно свързани с хранителните фактори. Развитието на цивилизацията променя начина на живот и хранене на съвременния човек и това създава предпоставки за здравословни проблеми.


Бичът на ХХ век – сърдечносъдовите заболявания – плавно премина в XXI век. Този неоспорим факт до голяма степен е свързан с начина на хранене и най-вече с прекомерното хранене и наднормено тегло.

Проблемът с килограмите става все по-актуален. В менюто на голяма част от населението на планетата вече присъстват висококалорични продукти, рафинирани и преминали през промишлена обработка. Това води до появата на т. нар. алиментарни заболявания – нарушения в храносмилането, обмяната на веществата, а като последица – увеличен риск от сърдечносъдови проблеми. Проблемите с храносмилането са все по-чести не само сред работещите хора, но и сред студентите и учениците, които се хранят в движение, предимно с фаст фууд.

При над 60% от хората се наблюдават едни или други симптоми на храносмилателна дисфункция.

Като правило проблемите започват с незначителни оплаквания, но по-късно ситуацията започва да се усложнява. Причината е, че храносмилателната система се състои от много органи и всички те трябва да работят заедно, идеално и в синхрон, изпълнявайки задачите си по обработката на храната. Само специалист може да постави правилната диагноза и да настрои сложната храносмилателна система да работи на здравословен ритъм.

Не е достатъчно само да промените храненето си и да преминете към органични и здравословни продукти. Те трябва и да се усвояват правилно от организма ви. Лошото храносмилане и усвояване на храната може да причинят дисбаланс в хормоните, недостиг на витамини и нарушено ниво на кръвна захар.

Затова обръщайте внимание на всеки симптом. Не пропускайте природните продукти, дъвчете бавно, заемете се със спорт или поне започнете повече да се движите, избягвайте преработените и консервираните продукти.

Източник: Jivotatdnes.bg

" }-->

Коментари