Привет на участниците в дискусията! Аз искам да споделя своя опит в запомнянето. Когато учих доста усилено за кандидатстудентските изпити, учих кажи речи близо 15-16 часа, беше доста изтощаващо да помниш нещо, което препрочиташ за стотен път и в един момент мозъка блокира. Затова аз започнах да уча на лека музика, която да ме успокоява, пиех кафе само сутрин, през останалото време наблягах на чайове. Правих си малка почивка между четенето, Беше ми много по-лесно ако някой друг чете урока и аз го слушам, или чета урока и си водя записки по план, доста помага за запомнянето. Ползвах доста онлайн видео материали, които са добре обяснени, и най-важното, преди да се явя на изпит гледам да си дам поне 20 часа почивка преди него. Това, което съм прочела преди изпита е било напълно достатъчно и малката почивка се отразява добре. Благодарение на това, аз взех изпита си успешно!
Здравейте,1. Начините на заучаване варират, както на база система на обучение, така и на база индивидуални фактори, така и на самия вид информация която трябва да бъде научена. В зависимост от израстването и първите години на обучение е възможно да бъде стимулирани развитието на аудио-визуалната памет (в момента обучението в детски градини и "предучилищно" обучение се осланя на тези учения), което обаче се променя при израстването. За спомагане на учене и запомняне има малко универсални методи: Основния акт е повторението - многократно прочитане, слушане или гледане на поднесената информация. 2. Записките са метод на повтаряне който би спомогнал заучаването - слухова информация да бъде повторена чрез акта на писане и прочитане. Отново наблягам че ползата от този метод на заучаване е индивидуална. 3. "Условен рефлекс" е остарял и отчасти неточен термин когато става дума за човешки същества. Ако се вземе в предвид определението на Павлов (учения въвел термина) - "рефлекси, придобити по време на индивидуалното развитие, изградени под влияние на средата", тогава самия акт на учене, както и самия акт на припомняне е условен рефлекс