Два метода за преодоляване зависимостта от сладкото
Животът днес
Животът днес
Компания
Два метода за преодоляване зависимостта от сладкото

Два метода за преодоляване зависимостта от сладкото

Диетолозите Ан Ричи и Дж. Дж. Върджин и техните схеми за отказване от сладкото

Метод на Ан Ричи

Първи етап:Изготвяне на месечен план

Преходът към нов начин на хранене трябва да се осъществи плавон, като в този етап трябва да съсредоточите усилия да повярвате в ефективността на решението си.

Втори етап: Дефиниране на главните източници на захар

Установете кои продукти в диетата ви са основните източници на захар - шоколад, сладкиши, газирани напитки, сокове с добавена захар. След като установите кои и колко често ползвате, пристъпете към намаляването им.

Трети етап: Заменяне с натурални продукти

Ако започнете да приготвяте сами закуските от натурални продукти ще можете да контролирате съдържанието на захар и да намалите забележимо неговата употреба в дългосрочна перспектива.

(Прочетете ТУК за изкуствените подсладители )

Четвърти етап: Пълноценен сън

Научно доказан факт е, че недостигът от няколко часа сън може да повлияе съществено на количеството и качеството на приеманата храна, и то по-най-лошия начин. Необходим ви е поне 7 часа пълноценен сън на денонощие.

Методът на Дж. Дж. Върджин

Различава се с цикличния си характер.

Първи етап: Замяна на продуктите с високо съдържание на захар със сходни продукти, съдържащи средно съдържание захар

На този етап системата на д-р Върджин не лишава напълно организма от захар. Достатъчно е да се изберат продукти с по-малко захар.

Втори етап: Съкращаване на употребата на фруктоза

Минимализиране на постъпването в организма не само на бялата захар, но и на нейния натурален аналог – до 5 грама дневно. Основна цел е пренастройването на вкусовите рецептори така, че те отново да започнат да усещат сладостта на храната. Основният източник на фруктоза са плодовете, затована този етап те трябва да се изключат от менюто.

Трети етап: Отново опитване на захарни продукти

Така се проверява дали организмът се е пренастроил да преработва мазнините. Затова включете в менюто продукти със средно и дори високо съдържание на захар. Този метод е психологична уловка. Очаква се, че при пълно пренастройване на организма да преработва мазнините вместо захарта, след ядене на сладко се усеща дискомфорт.

Четвърти етап: Утвърждаване

На финалния етап в менюто отново се включват продукти със средно съдържание на захар, а понякога и парче торта. Разликата е, че при първата хапка от сладкиша вече няма да се усеща желанието за поглъщане на целия сладкиш.

Още по темата четете на сайта "Животът днес"

Реклама

Мнения