Публикация

За бирата и българите

Повишава се информираността и разпознаваемостта на качествата на пивото от българския консуматор.


Това показва национално представително проучване на IPSOS България сред граждани на възраст между 18 и 69 години от регионите София, Благоевград, Пловдив, Стара Загора, Варна, Бургас, Русе, Плевен и Монтана.

Получените резултати показват, че 20 % от анкетираните разпознават бирата като натурален продукт, съдържащ изцяло естествени съставки – малц, хмел, бирена мая и вода. 34 % от консуматорите, които пият бира поне веднъж седмично, определят пивото като продукт с високо качество, а 43 % смятат, че при умерена консумация пивото е част от здравословния начин на живот и хранене. 66 % от редовните консуматори на бира са на мнение, че кехлибарената напитка се съчетава добре с храни и се използва като важен елемент в кулинарията.

Проучването на IPSOS отчита, че през септември тази година 55 % от анкетираните са консумирали бира поне веднъж седмично, като средната консумация при мъжете е 3.1 пъти седмично, а при жените – веднъж седмично. Според маркетолози от бранша, през лятото голяма популярност, особено сред консуматорите на възраст 20 – 38 години, са имали новите за нашия пазар бирени миксове - комбинация от фруктов сок и пиво. Около 7% от обемите, реализирани през горещите месеци, са именно този тип бири.

„В България биреният пазар има потенциал да расте. Консумацията на пивото заема 32% от общия пазар на алкохолни напитки в страната (измерен в % чист алкохол). По този индикатор сме на 22 място в страните от ЕС.  Вярвам, че високото качество на българската бира и разширяващото се всеки сезон  портфолио на пивоварните компании с нови производства и асортименти е печеливш подход за преодоляване на негативите от икономическата криза.” - коментира Ивана Радомирова, главен секретар на Съюза на пивоварите в България.

Коментари