Публикация

Бионорика България на 5 години

Все повече хора днес търсят за лечение продукти на растителна основа заради тяхната безопасност и терапевтичен ефект


Eдна от водещите компании за производство на лекарствени продукти на растителна основа навърши 5 години от навлизането си в България. На международния пазар тя съществува повече от осем десетилетия и настоящият й собственик и председател на Борда на директорите проф. Михаел Поп е трето поколение от фамилията основател на марката.

Устойчивото развитие проф. Поп обяснява със създадения от него уникален метод ФИТОНИРИНГ, който съчетава откритията на традиционната билкова терапия /Phyto/ с резултатите от съвременни клинични и научни проучвания /engiNEERING/. За целта е създаден изследователски институт в Австрия. Той прави скрининг на растения по целия свят и по собствена методология ги подлага на проучвания, след което на база патентовани производствени процеси се разработват специални сортове, съдържащи само хомогенни лечебни вещества. Своеобразните клонинги се отглеждат в защитени стопанства във Франция и Майорка, култивират се и от екстрата се произвеждат лекарствата на компанията. Елена Маринова, мениджър на Бионорика за България, сподели, че за съжаление в нашата страна лекарствените продукти на растителна основа все още са подценявани и от лекари, и от пациенти, за разлика от Германия и Русия например, където имат много широко разпространение заради безопасната и ефикасна терапия. В същото време, доц. Светла Георгиева, управител на аптеката на УМБАЛ „Александровска обясни, че те са подложени на много строг режим на оторизация и разрешение за употреба от ИАЛ и цените им подлежат на регулация, в сравнение с хранителните добавки, при които процедурата е максимално опростена и цените са предмет на свободно договаряне.

Бионорика“ ще продължи и за в бъдеще своята изследователска дейност и още през септември на пазара  ще се появи най-популярният продукт на компанията за лечение на синузит–Синупрет – в нов вариант, с ново активно лекарствено вещество. Едновременно с това ще използва повече маркетингови похвати за налагане на останалите продукти от портфолиото си - за респираторни заболявания и лечение на проблеми в областта на гинекологията, урологията и болката.

Коментари