Публикация

Комбинирайте полезните храни за по-голям ефект

Резултатите от проучването показват, че лошият холестерол е намален с 33%, липидите в кръвта с 14%, кръвното налягане с 8%, а рискът от образуване на кръвни съсиреци с 26%.

Маркерите за възпаление в организма също силно намалели, а паметта и познавателните функции били подобрени.

Резултатите надхвърлят очакванията на учените. Досега не е бил откриван подобен ефект върху здрави индивиди.

В изследването взели участие 44 здрави хора с наднормено тегло на възраст между 50 и 75.

В продължение на четири седмици те яли храни, които се приемат за намаляване на възпаленията в организма - състояние, което води до метаболитен синдром и затлъстяване, диабет тип 2 и сърдечно-съдови заболявания.

Тестовата диета е била с високо съдържание на антиоксиданти, храни с нисък гликемичен индекс, мастни киселини, пълнозърнести продукти, пробиотици и фибри.

Мазна риба, ечемик, соев протеин, боровинки, бадеми, канела, оцет и пълнозърнест хляб са примери за такива храни.  

Коментари