Публикация

Зеленото винаги ще е на мода ... в чинията

Независимо дали става въпрос за спанак, рукола или др., повечето хора се мръщят при вида на „зелении” в чинията.

Зелените зеленчуци всъщност са едни от най-здравословните храни в природата. Причината е, че те са „натъпкани” с хранителни вещества и витамини. Те са с ниско съдържание на калории и имат много незначително количество мазнини.

Зелените храни, особено листните зеленчуци, трябва да се консумират в суров вид, ако искате да извлечете най-доброто от техните хранителни свойства.

Зеленате салата съдържа витамин В6, С, Е, фолиева киселина и минерали като магнезий и хром. Марулята, която е с по-тъмно зелен цвят в сравнение със салатата айсберг, се твърди, че е по-хранителна.

Ментата съдържа множество лечебни свойства. За облекчаване на главоболие, мигрена, при настинки и стомашни разстройства, дъвчете по няколко пресни ментови листа. Също така, редовната консумация на мента помага за изчистване на токсините от тялото.

Босилекът притежава антиоксидантни свойства и повишава обмяната на веществата. Той е чудесен за кожата, тъй като съдържа витамин С, калций, фосфор и каротин. За да облекчите стомашни разстройства, дъвчете по няколко пресни листа босилек.

Целината съдържа витамини А и В, калций, натрий и желязо. Целината има 0 калории и консумацията й изгаря още повече калории. Тя е полезна за хората, които искат да отслабнат.

Хранителният режим, богат на плодове и зеленчуци, също така поддържа и здравето на очите. Спанакът съдържа лутеин и зеаксантин, които премахват свободните радикали, преди те да навредят на чувствителните тъкани в очите. 

Коментари