Публикация

8 естествени метода за справяне с депресията

Има напълно ежедневни неща, които могат да ви помогнат да се справите с депресивното състояние


Източник: http://fakti.bg/

Депресията е състояние, което може да ви накара да се чувствате безпомощни. За да се преборят с нея хората прибягват до психотерапии и медикаменти, но има определени съвсем ежедневни действия, които могат да им помогнат да се справят с това състояние. За това и webmd.com ни предлага 8 естествени метода за справяне с депресията.

Създайте си рутина

Депресията е състояние, което може да разруши структурата на вашия живот. Постепенно вие губите желание да извършвате ежедневните си дейности и така се губите в собственото си състояние. За това е най-добре да си създадете дневен график, който да следвате редовно, колкото и да не ви се иска да го правите. Този график ще ви създаде житейски навици, които постепенно могат да ви върнат към нормалния начин на живот.

Поставяйте си цели

Когато сте депресиран вие се чувствате така сякаш не можете да постигнете нищо през живота си. За това е много важно да си поставите някакви цели, които да се опитвате да изпълнявате. Става дума за съвсем малки неща свързани с вашето ежедневие, като на пример да идете на работа с 10 минути по-рано. Колкото повече подобни цели изпълнявате, толкова по-сигурни ще се чувствате в себе си и ще сте готови да посрещате все по-големи предизвикателства, възвръщайки своето самочувствие.

Тренирайте

Физическите упражнения освобождават хормонът ендорфин, който е способен да кара хората да се чувстват спокойни и щастливи. Самите тренировки сякаш стимулират мозъка към по-приятни мисли. Естествен никой не е казал, че трябва да тичате цели маратони. Няколко продължителни разходки през седмицата могат да ви свършат доста добра работа.

Хранете се здравословно

Определени хора, страдащи от депресия са склонни напълно да изгубят контрол над начина си на хранене и с огромни количества храна да се опитват да избягат от собствените си тегоби. Ако съумеете сами да се вкарате в някакви рамки на хранене ще получите усещането, че отново си връщате контрола над своя живот. Освен това има доказателства, че храни като сьомга, риба тон, авокадо и спанак са изключително полезни за страдащите от депресия.

Спете достатъчно

Депресията може буквално да отнеме съня на хората. Липсата на такъв пък ги вкарва в още по-тежко състояние и освен психически, те се сриват и физически. За да се преборите с това е добре да си създадете определен график. Опитайте се всеки ден да лягате и ставате в определен час. Махнете всички разсейващи фактори от вашата спалня, като компютър или телевизор. По такъв начин тялото ви може постепенно да свикне с положението на покой и вие да си възвърнете съня.

Поемайте отговорности

Депресията може да ви накара да изгубите вяра в себе си и да се опитате да избягате от своите професионални и житейски ангажименти. Не го правете в никакъв случай. Опитвайте се да поемате отговорности и да преследвате тяхното изпълнение. Това само ще повишава вашата самоувереност. Това да сте въвлечени в нещо и да имате ясни отговорности ви кара да се чувствате удовлетворение. Можете да започнете с малки неща. Ако не сте в състояние да се върнете на работа, то намерете се занимавайте с някакъв доброволен труд. Това само ще ви върне към нормалния начин на живот.

Правете нещо ново

Депресията е способна да вкара човек в един коловоз. Нормално е ако страдате от депресивно състояние да нямате желание за нищо. За това е добре в даден момент да се насилите да направите нещо различно. Започнете да спортувате, стартирайте някакъв курс или започнете да учите нови езици. Така ще намерите начин да се разсеете и ще намерите неща, които да ви разсеят.

Опитайте се да се забавлявате

Депресията отнема умението ви да се наслаждавате на живота. Нещата, които са ви забавлявали преди вече ви изглеждат безсмислени и незадоволителни. Ако това чувство ви обземе напълно вие може напълно да се изгубите в своето отчаяние. За това продължавайте да ходите на кино, срещайте се с приятели, играйте игри. Дори да чувствате това ужасно скучно, не бива да губите своите извори на удоволствие. Така в един момент просто отново ще започнете да се забавлявате.

" }-->

Коментари

Статията е полезна и именно чрез нея може да направим разграничение между временния лош период и депресията. Ако сме в лош момент и се решим да променим нещата, вероятно съветите ще ни влезнат в употреба и малко по малко ще се върнем към старото си ежедневие. Ако сме в истинска депресия, няма да успеем да се мотивираме да изпълним дори една от стъпките. Това ще подскаже, че е необходима подкрепата на специалист.