10 грешки, които ни пречат да отслабнем
Животът днес
Животът днес
Компания
10 грешки, които ни пречат да отслабнем

10 грешки, които ни пречат да отслабнем

Често пазим диети и въпреки това не отслабваме. Защо?

Десет грешки при отслабване

1. Лишаваме се от протеини

Приемането на плодове и зеленчуци е необходимо за организма, но пълният отказ от месо е нежелателен. В плодовете и зеленчуците не се съдържат всички протеини и витамини, които има само в животинските продукти. Нещо повече, месото помага за формирането на мускулната маса. За мъжете е препоръчително да изяждат по 150-200 г нетлъсто месо на ден - пилешко, пуешко, постно говеждо, а за жените - по 100-150 г. Един или два пъти седмично е полезно да се правят разтоварващи зеленчукови и плодови диети.

2. Ядем спагети или картофи след 6 часа вечерта

Според диетолозите не трябва да се ляга на гладен стомах, а вечерното хранене трябва да бъде не по-малко от 4-5 часа преди сън. Иначе организмът няма да успее да преработи приетата храна. Вечерята трябва да се състои от протеини и витамини, но не и от въглехидрати – по-добре е вечер да не се ядат картофи и спагети. И винаги, не само вечер, избягвайте картофи като гарнитура към месото – нишестето свързва протеините и пречи на храносмилането на месото. По-добре комбинирайте картофите със зеле, тиквички, чушки или други зеленчуци.

3. Гоним рекорди при спортуване

Прекаленият ентусиазъм при заниманията със спорт може понякога да не доведе до желаните резултати, а да навреди на организма. По-добре е фитнесът да започне с натоварване със средна интензивност, след което да се редуват кардио- и силови упражнения. Тежките натоварвания в самото начало на тренировката едва ли ще дадат нужния ефект. Когато пулсът се вдигне над 130 удара в минута, дишането се затруднява, а след тренировката се усещат болки в гърба и умора. Това означава, че усилията ви са накарали организма ви да започне да изгаря мускулната маса вместо мазнините, включително и сърдечния мускул.

4. Опитваме се да отслабнем без физическо натоварване

Вярно е, че прекаленото натоварване не носи полза, но не бива и да се мечтае, че е възможно да се отслабне без спортни занимания. Дори най-простите упражнения могат да помогнат: аеробика със средно натоварване, разходки пеша не по-малко от 40 минути на ден, плуване или танци. Ефективно отслабване без физическо натоварване не може да се постигне с нито една диета, това е аксиома, твърдят специалистите. Те напомнят, че тренировките без необходимата техника на изпълнение може да доведат до изгаряне на мускули, а не на мазнини. Не гладувайте. Яжте малки порции 5-6 пъти на ден. И изхвърлете от менюто си храни като бургери, бели хлебчета и газирани напитки.

5. Правим драстични диети

Най-честата грешка на хората, които се опитват да отслабнат, е възприемането на диетите като начин за бързо привеждане на тялото във форма. Например да свалят 5 килограма за някакъв празник или за почивката на море. Това не носи никаква полза на организма. Свалените килограми се връщат отново буквално за няколко дни. Необходима е промяна в начина на хранене и на порциите. Диетата трябва да се възприема като нов начин на живот.

6. Разчитаме на вълшебни хапчета

Мечтата на всяка жена е да отслабне бързо и лесно, без особени усилия. Но вълшебни средства няма. Често след приема на хапчета за отслабване килограмите се връщат много бързо, а понякога хапчетата нанасят вреди на здравето. Например смущения в стомашно-чревната система или главоболия. На практика всички чайове, капсули и сиропи за отслабване имат или диуретичен, или слабителен ефект, а понякога и двата. Безконтролният им прием води до обезводняване и лишаване на организма от важни микроелементи. Преди да се пристъпи към прием на медикаменти за отслабване, е наложителна консултация с диетолог.

7. Робуваме на килограмите

Не се доверявайте на килограмите, а на сантиметрите, не ставайте роб на скалата на кантара. Килограмите се топят на етапи в зависимост от намаляването на порциите и усилията в спортуването. Започвайки диета, хората очакват мигновени резултати. И ако в огледалото могат да се видят промени във външния вид, то кантарчето не показва явни резултати. Трябва да се отчита и мускулната маса.

8. Постоянно пресмятаме калориите

Често хората, които са на диета за отслабване, отделят прекалено внимание на пресмятането на калориите, като забравят за значението на балансираното хранене. Според диетолозите нискокалорийните диети се налагат само ако теглото е наистина много високо. Ако целта ви е да се избавите от няколко сантиметра по бедрата и талията, драстичните нискокалорийни диети могат да бъдат опасни. Резултатът ще бъде загуба на мускулна маса и на необходима за организма енергия. Не трябва да се обръща прекалено внимание на калоричността. Просто трябва да се яде здравословна храна. Специалистите съветват в магазините първо да се проверява съставът на продуктите, а след това калориите. И да се предпочитат натуралните продукти. Медът и зехтинът например са много калорични, но по-добре да изядете лъжичка мед, отколкото един хамбургер.

9. Не закусваме

От всички хранения закуската помага най-много за отслабването. Колкото по-съдържателна е закуската, толкова по-вероятно е да не се приемат излишни калории през останалата част от деня. И обратно, навикът да не се закусва, а да се пие само едно кафе, води до трупане на излишни килограми. Диетолози от Калифорнийския университет наблюдавали в продължение на една година режима на хранене на няколкостотин души. Оказало се, че хората, които пропускат закуската, били по-склонни към напълняване и с повишен риск от затлъстяване и атеросклероза.

Тези, които закусвали редовно, били значително по-малко склонни към преяждане през деня и особено вечер. Диетолозите твърдят, че игнорирайки закуската, хората предизвикват в организма си процеси на повишено отделяне на хормоните на глада. През целия ден незакусващите приемали средно с 12% повече калории в сравнение с хората, които закусвали. Авторите на изследването отбелязват също, че тези, които пропускат закуската, много по-често избират за обяд или вечеря по-мазни храни и фаст фууд.

10. Залъгваме глада си с цигара

Известно е, че пушенето притъпява чувството за глад, но това действа само за известно време, след което апетитът се удвоява. Причината е, че при разпада на никотина се активизира центърът на глада в мозъка. Мит е, че отказът от тютюнопушене води до напълняване. Това е въпрос на воля: за да притъпят страстта си към цигарите, повечето пушачи започват непрекъснато да дъвчат нещо, а така може за един ден да се поемат 1000 излишни калории. Не е чудно, защото, когато им се допуши, хората, вместо да запалят цигара, обикновено похапват ядки (450-600 ккал в 100 г, семки - 580 ккал в 100 г, сушени плодове - 300-340 ккал в 100 г). 

Реклама

Мнения