Как да „научим“ мозъка да поема повече информация?

Участници

Мнения

Как да „научим“ мозъка да поема повече информация?

Участници

Мнения

avatar
Д-р Юлиян Киров

Кардиология

22 май 2021 05:23

Здравейте!Много дълга тема е това.Може да се каже много по нея.Трябва да има индивидуален подход.Важни за решаване са: дразнителите, пороците,възстановяването,режим на хранене,тип нервна система, въздействие на стрес и дистрес и не на последно място окуражаване , мотивация и приложение . Когато всичко това работи в синхрон имаме капацитет.От тук нататък вече е последната фаза ,даденият човек да изпита удоволствието от този сумарен ефект.Ако може да постигне всичко , това говори за голямо качество.Нека във времето, да не се забравя всеки от къде е тръгнал! Човек трябва и да спортува, по възможност аерообни спортове.И тук важи правилото "За да получиш нещо,трябва да дадеш!"

avatar
Ива Бойкова Райкова

Студент по обществено здраве

30 юли 2020 15:13

Привет на участниците в дискусията! Аз искам да споделя своя опит в запомнянето. Когато учих доста усилено за кандидатстудентските изпити, учих кажи речи близо 15-16 часа, беше доста изтощаващо да помниш нещо, което препрочиташ за стотен път и в един момент мозъка блокира. Затова аз започнах да уча на лека музика, която да ме успокоява, пиех кафе само сутрин, през останалото време наблягах на чайове. Правих си малка почивка между четенето, Беше ми много по-лесно ако някой друг чете урока и аз го слушам, или чета урока и си водя записки по план, доста помага за запомнянето. Ползвах доста онлайн видео материали, които са добре обяснени, и най-важното, преди да се явя на изпит гледам да си дам поне 20 часа почивка преди него. Това, което съм прочела преди изпита е било напълно достатъчно и малката почивка се отразява добре. Благодарение на това, аз взех изпита си успешно!

avatar
д-р Нурджан Балджиева

Нервни болести / Неврология

2 фев 2020 19:54

Физическа активност,здравословна храна,добър сън,писане и разказване на заученото ..

avatar
д-р Невин Месру Садъкова

Общопрактикуващ лекар

1 фев 2020 16:10

Във връзка с това,че запомнянето е свързано с приятни усещания,мога да потвърдя,че е така.Всеки знае,че Хигиена-та е счукна.Никога обаче няма да забравя приятните лекции при проф.Джеджев,лека му пръст,който с примери ни обясняваше всичко.Помня и като сега,когато ни обясняваше за изследването на органолептичните свойства на водата,как млад колега помъкнал 10литрова туба към ХЕИ.А изследващият му отвърнал,че няма нужда от толкова много вода,а само едно шише 250мл е напълно достатъчно.Затова начинът,по който преподавателят предава една информация,е много важен.Това го отличава от учения,който има знания,но не може да ги предаде.

avatar
д-р Стефан Първанов

Обща медицина

31 яну 2020 21:50

Здравейте.Може ли да се увеличи способността на мозъка да учи с игри като Brain trainer,Brain Exercise with Dr. Kawashima,Train your Brain with Dr. Kawashima [HI2U],Brain Training - Deluxe Edition (2009)

avatar
Надежда Желева

Нефрология

17 дек 2019 15:20

Здравейте, дискусията е много интересна. Не съм невролог, но ще изкажа моето мнение. Първо считам, че трябва да се научим как да релаксира мозъка-чрез тишина, медитация, слушане на любима релаксираща музика. Второ, присъединявам се към колегите по-горе писали: повторение на наученото чрез писане, повторно четене, слушане, разказване на друг за прочетеното, визуализиране. И все пак всичко е много индивидуално.

avatar
Tatyana Borisova 22 ное 2017 22:12

Здравейте! Темата е изключително интересна и се радвам, че имам възможност да задам въпросите си. Най-напред: въпреки че донякъде се опира до индивидуалност кои са най-благоприятните часове на деня за заучаване на количество информация и съответно - за нейното максимално възпроизвеждане в писмена форма? Влияе ли кафето върху концентрацията и паметта, а натуралният шоколад? Какъв според Вас е най-ефективният начин за преговаряне на вече заучена информация и на какви периоди от време трябва да се прави то?

avatar
Михаил Игнатов

Студент по медицина

21 ное 2017 13:14

Здравейте!
Имам няколко въпроса.
1. На какво се дължи това че човешкият мозък запаметява по-лесно неща, които сме видели...например от картина или видео? А по-трудно неща, прочетени или чути сякаш помним по-трудно?
2. При воденето на записки, помним ли по-добре отколкото ако само слушаме лектора? Т.е. писането на това, което трябва да запомним помага ли?
3. Има ли някаква връзка между запаметяването и условните рефлекси? Възможно ли е след възприемането на някаква информация тя да бъде отключена като условен рефлекс от нещо?
Благодаря!

avatar
д-р Нейко Нейков

Нервни болести / Неврология

21 ное 2017 18:08

Здравейте, 

1. Начините на заучаване варират, както на база система на обучение, така и на база индивидуални фактори, така и на самия вид информация която трябва да бъде научена. В зависимост от израстването и първите години на обучение е възможно да бъде стимулирани развитието на аудио-визуалната памет (в момента обучението в детски градини и "предучилищно" обучение се осланя на тези учения), което обаче се променя при израстването. 
За спомагане на учене и запомняне има малко универсални методи: Основния акт е повторението - многократно прочитане, слушане или гледане на поднесената информация. 
2. Записките са метод на повтаряне който би спомогнал заучаването - слухова информация да бъде повторена чрез акта на писане и прочитане.  Отново наблягам че ползата от този метод на заучаване е индивидуална.
3. "Условен рефлекс" е остарял и отчасти неточен термин когато става дума за човешки същества.  Ако се вземе в предвид определението на Павлов (учения въвел термина) - "рефлекси, придобити по време на индивидуалното развитие, изградени под влияние на средата", тогава самия акт на учене, както и самия акт на припомняне е условен рефлекс

Чувала съм, че ако слушането само на аудиозаписи не е ефективен начин на учене, трябва задължително мозъкът да има и зрително възприятие на текст. Вярно ли е това? И бързото четене което напоследък много се говори за него полезно ли е за доброто помнене? 

avatar
д-р Невин Месру Садъкова

Общопрактикуващ лекар

1 фев 2020 14:56

Всичко казано дотук е точно поднесено.Няма да забравя как на лекция по хирургия,а и после като преповтарях написаното за Перитонит,всичко ми беше много абстрактно.Когато се случи да вляза на точно такава операция и държах екартьорите,а после прибирайки се,прочетох отново лекцията,се учудих защо не ми е било ясно досега.Всъщност на лекцията це описано точно какво се прави по време на операцията.🙂

avatar
Лилия Благоева 14 ное 2017 17:45

Здравейте и поздрави за интересната тема. Чела съм в различни книги за личностно развитие, че ученето непосредствено преди лягане и веднага след събуждане дава много добри резултати. Интересува ме дали това е така и има ли някакви научни доказателства в тази посока. Благодаря!

avatar
д-р Мария Вескова Чолакова

Нервни болести / Неврология

20 ное 2017 08:00

Има клинични изпитвания, вкл. в Харвард, които доказват, че заучаването на нова информация 1-2 часа преди сън, е по-ефективно.

avatar
Viktoria Nikolova 16 окт 2017 10:42

Здравейте. Отдавна се интересувам от Сугестопедията като един забавен начин за учене на чужди езици и се надявам специалистите тук да кажат своето мнение. 

avatar
д-р Мария Вескова Чолакова

Нервни болести / Неврология

20 ное 2017 07:56

Спорна е ролята на сугестопедията. Това е метод създаден от проф. Георги Лозанов. Смята се, че по този начин се запеметява по-голям обем информация, но все ощо липсват досатъчно клинични изпитвания. Затова не е широко разпрострен този метод на заучаване на информация.

avatar
д-р Ваня Шипочлиева дм

Социална медицина и здравен мениджмънт

26 яну 2018 16:19

Трансмедия ТВ: Ванина Бодурова за тайните на сугестивното в педагогиката и резервите , които имаме.

CredoWeb
CredoWeb