Публикация

Мъчи ви безсъние?

Това може да се окаже от ключово значение за по-възрастните хора, които искат да  победят безсънието, показва ново проучване.

Състоянието засяга и много възрастни хора, като е свързано с редица физически проблеми от травми до хипертония. Не е изненадващо, че безсънието също така вреди и на психичното здраве.

Най-важното нещо, което трябва да се направи, когато се спи зле, е да се прекарва по-малко време между завивките, твърдят учените.  

Когнитивната поведенческа терапия е също толкова ефективна, колкото и едно хапче за сън, но е с по-малко странични ефекти. Терапията със специалист обаче изисква време и средства.

Ако искате да се справите с безсънието по-бързо и лесно, то променете поведението си – ставайте и си лягайте по едно и също време (създайте си режим), не се насилвайте да заспите като стискате клепачи, ограничете до минимум разсейващите елементи в спалнята (светлина, телевизор, аквариум, и т.н.), станете и свършете нещо, може да почетете книга или списание, но не нещо вълнуващо, тъй като това само ще ви разсъни повече.

Когато обаче сънят не идва и вече сте на ръба на силите си, най-добре се консултирайте със специалист, за да откриете главната причина за безсънието си. 

Коментари