Жените и физическата активност - Значението на силовата тренировка
18.08.16
Ташо Ташев
Ташо Ташев
Медицински специалист
Жените и физическата активност - Значението на силовата тренировка

Жените и физическата активност - Значението на силовата тренировка

Ползи и предимства при силовата тренировка. Как се отразява на жените и НЕ - няма да станете огромни, ако вдигате тежести в залата!

Силовата тренировка е важен компонент във фитнеса. Най-ефективните фитнес програми включват сърдечно-съдовата система, мускулното укрепване и упражнения за гъвкавост. Въпреки доказаните ползи от силовите тренировки, много жени не вдигат тежести заради страха от развитие на големи мускули и наддаване на тегло. Важно е да се признае, разликите в състава на тялото на мъжете и жените и да разберат, че мъжете и жените реагират различно на силовите тренировки. Жените имат много малки количества тестостерон, значим фактор в развитието на мускулите в сравнение с мъжете.

Предимства на силовата тренировка

Жените от всички възрасти могат да се възползват от силовата тренировка. Изследвания са показали, че дори жените, които са на 90 години и използват проходилка могат да се възползват от нея.
    - Повишаване на силата
Тренировката за сила подобрява способността  да се вдигат обекти и предмети с по-голяма тежест. Мускулна издръжливост позволява на жените да вдигат леки предмети по-често. Много жени смятат, че силовото обучение прави ежедневните задачи малко по-лесни.
   - Подобрява здравето на костите
Силовата тренировка е ефективна за увеличаване на костната плътност и укрепване на сухожилията и ставните връзки. Развитието на костите намалява риска от развитие на остеопороза и намалява риска от фрактури на костите.
   - Поддържане на мускулната маса
След около 20 г., възрастните  губят около 230 гр.  мускулна маса  всяка година, което  частично се дължи на намалени нива на активност. Силовата тренировка може да помогне да се забави или да обърне тази загуба на мускулна маса.
   - Контролиране на  телесните мазнини
Много жени не тренират с по-големи тежести защото се страхуват, че ще наддадат на тегло. Изграждане на мускулите действително помага за по-ефективно изгаряне на калории. Мускулът изгаря три пъти количеството на калориите от мазнините.
   - Намален риск от нараняване
Подобряване на мускулната сила увеличава гъвкавостта и баланса, което намалява риска от падане и други, свързани с наранявания. Разработването на здрави кости и мускули може да помогне да се намали тежестта при падане.
   - Подобряване формата на тялото
Изследвания са съобщили, че силовата тренировка може да подобри самочувствието и имиджа на тялото. След като резултатите са забележими, много жени са склонни да продължат със своите рутинни тренировки, защото те имат по-добра представа за себе си.
   - Намаляване на симптомите при заболяване
Много хора, които имат артрит, депресия, диабет, затлъстяване и остеопороза са отчели намаление на симптомите на тези заболявания, когато те рутинно участват в силово обучение.


 


Мнения